6 Matala kynnys ennalta ehkäiseviin palveluihin
Mitä aiemmin oppilaiden toimintakykyä vahvistetaan, sitä paremmin ehkäistään myöhempää avun tarvetta. Lapsena koetut toiminnan rajoitteet ennustavat myöhemmän elämän syrjäytymisriskejä. Elämän eväät paranevatkin merkittävästi, kun lapsi saa varhaista apua koulun toimintaympäristössä.
Koulutoimintaterapeutti tekee arvokasta ennalta ehkäisevää työtä.
Osana kouluyhteisöä hän pystyy tehostamaan koulutyön tukemista muun muassa antamalla riittävää tukea riittävän varhain, myös yksilöllisesti kaikilla kolmiportaisen tuen tasoilla erityisopetuksen rinnalla. Näin terapiassa opittujen taitojen siirtäminen arkeen helpottuu. Työllä voidaan myös saada suuria säästöjä yhteiskunnalle.
Lue lisää: Näin koulutoimintaterapeutti tarjoaa varhaista tukea
Koulutoimintaterapia
1 Koulunkäynnin taidot vahvistuvat
2 Lapsen omat toiveet ja tuki kohtaavat
3 Kouluarki on enemmän kuin pelkkää pärjäämistä
4 Ratkaisut löytyvät arjen pienistä asioista
5 Muutos saadaan aikaan yhdessä
6 Matala kynnys ennalta ehkäiseviin palveluihin
7 Tiedeperustainen asiantuntemus lisääntyy
Toimintaterapeutti edistää koko luokan toimivaa arkea
Koulun toimintaterapeutin luokse on matala kynnys
Toimintaterapeutti tukee merkityksellisyyden tiellä
← Koulutoimintaterapia