2 Lapsen omat toiveet ja tuki kohtaavat
Lapset kokevat tarvetta olla kuten muutkin lapset ja tehdä samoja asioita kuin ikäisensä. Tämä koskee myös lapsia, joilla on synnynnäisestä vammasta johtuvia toimintakyvyn haasteita arjessa. Osallistumista voivat rajoittaa esimerkiksi koulun henkilökunnan osaaminen, lapsen fyysinen kyvyttömyys osallistua toimintaan sekä osallistumiseen tarvittavan tuen puute.
Koulutoimintaterapeutti löytää yhdessä lapsen kanssa parhaat oppimisen tukikeinot.
Lapset toivovat esimerkiksi liikuntatuntien mukauttamista itselleen sopiviksi, apuvälineitä ajankäytön hallintaan, tukea ystävyyssuhteisiin sekä tiedon jakamista lapsen vammasta ja sen vaikutuksista koulun henkilökunnalle ja muille oppilaille.
Lue lisää: Näin koulutoimintaterapeutti löytää yksilölliset tukemisen keinot
Koulutoimintaterapia
1 Koulunkäynnin taidot vahvistuvat
2 Lapsen omat toiveet ja tuki kohtaavat
3 Kouluarki on enemmän kuin pelkkää pärjäämistä
4 Ratkaisut löytyvät arjen pienistä asioista
5 Muutos saadaan aikaan yhdessä
6 Matala kynnys ennalta ehkäiseviin palveluihin
7 Tiedeperustainen asiantuntemus lisääntyy
Toimintaterapeutti edistää koko luokan toimivaa arkea
Koulun toimintaterapeutin luokse on matala kynnys
Toimintaterapeutti tukee merkityksellisyyden tiellä
← Koulutoimintaterapia