UutisetTyöelämä

Yksityisen terveyspalvelualan neuvottelut (päivittyvä uutinen)

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut ovat käynnissä. Päivitämme neuvotteluja koskevia uutisia tähän juttuun.

Julkaistu 6.6.2024

Päivitys 6.6.: Työntekijöitä edustava Terveyspalvelualan Unioni sekä työnantajien Hyvinvointiala Hali ry tapaavat valtakunnansovittelijan johdolla seuraavan kerran keskiviikkona 12.6.

--------------------------------------------------------------------------------------

Uutinen julkaistu 16.5.:

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvottelut jatkuvat valtakunnansovittelijan johdolla

Yksityistä terveyspalvelualaa edustava Terveyspalvelualan Unioni on hakenut vapaaehtoista sovittelua pitkittyneeseen työehtosopimusneuvottelutilanteeseen.

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimuskausi päättyi 30.4.2024, eivätkä sen jälkeen käydyt neuvottelut ole tuoneet toivottua ratkaisua.

Terveyspalvelualan Unioni päätti hakeutua vapaaehtoiseen sovitteluun, koska neuvottelut työnantajaosapuolen kanssa eivät ole edenneet. Neuvotteluja jatketaan näin ollen valtakunnansovittelijan toimistossa torstaina 16.5. klo 14 alkaen.

Kuntoutusalan Asiantuntijat, johon kuuluvat Toimintaterapeuttiliitto sekä Suomen Fysioterapeutit, neuvottelee työehtosopimuksesta osana Terveyspalvelualan Unionia. Työnantajaa edustaa Hyvinvointiala Hali ry.

Unionin solmima työehtosopimus on normaalisitova, eli se sitoo tietyin ehdoin työnantajia, jotka kuuluvat työnantajaliittoon. Terveyspalvelualan työehtoja noudattavat muun muassa yksityiset terveyskylpylät ja kuntoutuslaitokset, sairaalat sekä lääkäri- ja työterveysasemat sekä mainittuihin yrityksiin kuuluvat laboratorio-, röntgen-, muut lääketieteelliset tutkimuslaitokset ja fysikaaliset hoitolaitokset.

Lisätiedot:
Kirsi Wikman, TOIn puheenjohtaja

TOIssa on voimaa – Pohjois-Pohjanmaalla! 27.11. klo 17–19 →

TOIn puheenjohtaja Kirsi Wikman kutsuu kaikki Pohjois-Pohjanmaan alueen jäsenet yhteiseen tapaamiseen Oulussa keskiviikkona 27.11.2024 klo 17–19.

Ammatillinen jäsenpalvelu kiinni 15.-18.10.2024 →

Palvelemme ammatillisissa asioissa normaalisti jälleen ensi viikolla.

Hae opiskelijaedustajaksi TOIn hallitukseen! →

Haluatko päästä vaikuttamaan opiskelijoiden asioihin ja tuoda oman näkökulmasi Toimintaterapeuttiliiton päätöksentekoon? Nyt sinulla on mahdollisuus asettua ehdolle liiton opiskelijaedustajaksi 2025! Asetu ehdolle 25.10. mennessä.