TOIssa on voimaa - Etelä-Karjalassa! 5.6. klo 17-19

TOIn puheenjohtaja Kirsi Wikman kutsuu kaikki Etelä-Karjalan alueen jäsenet yhteiseen tapaamiseen Teamsissa keskiviikkona 5.6.2024 klo 17–19.

Julkaistu 29.5.2024

TOI on yhteiskunnassa ja jäseniään varten. Keskustelemme tilaisuudessa yhdessä siitä, miten edistämme toimintaterapian ja toimintaterapeuttien asemaa sekä Etelä-Karjalassa että valtakunnallisesti.

Tule mukaan TOIssa on voimaa – Etelä-Karjalassa! -tapahtumaan ja osallistu yhteiseen keskusteluun. Ohjelmassa on myös alueTOImija Heidi Naskalin puheenvuoro sekä verkostoistumista ja kollegiaalisia kohtaamisia. Ilmoittaudu tapahtumaan jäsenkirjeessä lähetetyn linkin kautta 2.6. mennessä ja muistuta myös kollegaa ilmoittautumaan! Teams-linkki toimitetaan ilmoittautuneille sähköpostitse ilmoittautumisajan päätyttyä. Huomioithan, että linkki on henkilökohtainen. Emme valitettavasti voi taata, että myöhässä ilmoittautuneille ehditään toimittamaan osallistumislinkki.

Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä myös, mitkä toimintaterapian tilanteeseen liittyvät asiat sinua mietityttävät tällä hetkellä Etelä-Karjalan alueella. Mikä mielestäsi toimii toimintaterapeuttien työssä, missä puolestaan on kehittämisen varaa? Millainen on toimintaterapeuttien tilanne niin palkansaajina kuin yrittäjinä omalla alueellasi? Entä miten TOI voisi toimia entistäkin paremmin jäsentensä tukena, ja mikä liiton toiminnassa on sinulle tärkeää?

Mikäli osallistumisesi estyy, ilmoitathan esteestä välittömästi meille osoitteeseen toimisto@toimintaterapeuttiliitto.fi. Peruuttamattomasta osallistumisesta joudumme veloittamaan 20 euroa.

Tapahtuma on tarkoitettu kaikille TOIn jäsenille.

Lämpimästi tervetuloa!

Akava | Akavan asiantuntijat arvioivat budjettiriihen satoa: niukasti kasvutoimia, TKI-panostukset valonpilkku →

Akavan asiantuntijat pohtivat budjettiriihen päätöksiä ja niiden merkitystä. Riihi ei tuonut kovin paljoa uutta ja kasvutoimia olisi tarvittu lisää. Osaajapulan ratkaisut jäivät puuttumaan. Myönteistä oli esimerkiksi, että julkiset TKI-panostukset turvattiin.

Tutustu uuteen suositukseen toimintaterapeuttien jatkuvan oppimisen mahdollistamiseksi! →

Suomen Toimintaterapeuttiliitto (TOI) ja Suomen Fysioterapeutit ovat julkaisseet osaamisen johtamisen suosituksen, jonka tarkoitus on edistää liittojen jäsenten jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia.

Ansiopäivärahaan suuria muutoksia syyskuussa – tämä sinun tulee tietää →

Hallituksen työttömyysturvaan tekemien leikkausten kolmas aalto astui voimaan 2.9. Keskeisin muutos on, että ansiosidonnaista päivärahaa saadakseen pitää olla entistä pidempään töissä ja päivärahan taso laskee asteittain. Päivärahan porrastuksen vaikutuksen omaan päivärahaasi voit laskea laskurilla.