UutisetTyöelämä

Neuvottelutulos yksityiselle terveyspalvelualalle

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvotteluissa on saatu neuvottelutulos. Neuvottelutuloksen sisällöistä kerrotaan lisää, kun osapuolet ovat käsitelleet sen hallinnoissaan.

Julkaistu 11.6.2024

Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimusneuvotteluissa päästiin neuvottelutulokseen maanantaina 10.6.2024. Uusista työehdoista päästiin sopuun Hyvinvointiala HALI ry:n ja Terveyspalvelualan Unionin välillä pitkän neuvottelu- ja sovittelurupeaman jälkeen.

TOI neuvottelee sopimuksesta osana Terveyspalvelualan unionia. Unionissa on mukana yhteensä kahdeksan järjestöä. Unionin solmima työehtosopimus on normaalisitova eli se sitoo tietyin ehdoin työnantajia, jotka kuuluvat työnantajaliittoon. Alalla on myös sisällöltään lähes identtinen, yleissitova työehtosopimus. Sen sopijaosapuolet ovat Hali ja Sosiaali- ja terveysalan neuvottelujärjestö Sote ry.

Lisätiedot:
Kirsi Wikman, TOIn puheenjohtaja

Tutustu uuteen suositukseen toimintaterapeuttien jatkuvan oppimisen mahdollistamiseksi! →

Suomen Toimintaterapeuttiliitto (TOI) ja Suomen Fysioterapeutit ovat julkaisseet osaamisen johtamisen suosituksen, jonka tarkoitus on edistää liittojen jäsenten jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia.

Ansiopäivärahaan suuria muutoksia syyskuussa – tämä sinun tulee tietää →

Hallituksen työttömyysturvaan tekemien leikkausten kolmas aalto astui voimaan 2.9. Keskeisin muutos on, että ansiosidonnaista päivärahaa saadakseen pitää olla entistä pidempään töissä ja päivärahan taso laskee asteittain. Päivärahan porrastuksen vaikutuksen omaan päivärahaasi voit laskea laskurilla.

Ehdota Vuoden toimintaterapeuttia 2024! →

TOI nimeää ansioituneen toimintaterapeutin tänä vuonna jo 30:ttä kertaa. Toimita ehdotuksesi 15.10. mennessä!