Merkityksellistä kesää! TOImisto lomailee 1.7.–31.7.

TOImiston väki lomailee heinäkuussa, jolloin myös jäsenpalvelut ovat pääsääntöisesti kiinni.

Julkaistu 27.6.2024

Jos jätät yhteydenottopyynnön heinäkuussa, olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian. Jos asiasi on kiireellinen, otathan yhteyttä osoitteeseen tyosuhdeneuvonta@toimintaterapeuttiliitto.fi. Akuuteissa asioissa pyrimme vastaamaan viikon sisällä. Jäsenpalvelu toimii normaalisti elokuusta alkaen.

eAsionnissa eli TOIn verkkopalvelussa voit tarkistaa myös kesän aikana maksetut jäsenmaksut, laskea tulevan jäsenmaksusi suuruuden sekä tulostaa jäsenmaksuviitteet. eAsiointiin pääset nettisivujemme yläosasta.

Toivotamme kaikille rentouttavaa ja merkityksellisen TOIminnan täyteistä kesää!

Liittojen Kesäduunari-info palvelee läpi kesän

Kesätyöntekijät saavat palvelusta maksutonta neuvontaa työsuhteeseen liittyvissä kysymyksissä 2.5.–31.8.

Kesäduunarineuvojan tavoittaa arkisin kello 9–15 puhelimitse numerosta 0800 179 279 tai WhatsApp-sovelluksella numerosta 040 747 1571. Kesätyöntekijä voi ottaa yhteyttä myös sähköisellä yhteydenottolomakkeella.

Neuvontaa saa suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Palveluun voi halutessaan ottaa yhteyttä myös nimettömästi.

Ennen yhteydenottoa voi tutustua usein kysyttyjen kysymyksien vastauksiin ja kesäduunarin muistilistaan Kesäduunari-infon verkkosivuilla osoitteessa kesaduunari.fi.

Kesäduunarineuvoja Vee Tirinen pitää tärkeänä, että nuorille tarjotaan matalan kynnyksen neuvontapalvelua, joka toimii tukena, kun he ottavat ensiaskeliaan työelämässä.

– Kesäduunari-infosta voi kysyä neuvoa jo ennen työsopimuksen allekirjoittamista, jos jokin sopimuksen kohta tuntuu epäselvältä tai jos haluaa varmistua, että kaikki kirjaukset ovat oikein. Apua saa myös palkkaan, työvuoroihin ja koeaikaan liittyviin kysymyksiin.

Palvelun tarjoavat Akava, SAK ja STTK. TOI kuuluu Akavaan osana Kuntoutusalan Asiantuntijoita.

Akava | Miltä näyttävät yli 55-vuotiaiden työllistymismahdollisuudet ja miten niitä voidaan edistää? Verkkolähetys 23.10. →

Tervetuloa seuraamaan verkkolähetyksen välityksellä keskustelua, jossa luomme katsauksen korkeakoulutettujen työttömyystilanteeseen ja asiantuntijoiden ikäsyrjintäkokemuksiin. Lisäksi keskustelemme yli 55-vuotiaiden asiantuntijoiden työllistymisen mahdollisuuksista ja niiden edistämisestä.

TOIssa on voimaa – Pohjois-Pohjanmaalla! 27.11. klo 17–19 →

TOIn puheenjohtaja Kirsi Wikman kutsuu kaikki Pohjois-Pohjanmaan alueen jäsenet yhteiseen tapaamiseen Oulussa keskiviikkona 27.11.2024 klo 17–19.

Ammatillinen jäsenpalvelu kiinni 15.-18.10.2024 →

Palvelemme ammatillisissa asioissa normaalisti jälleen ensi viikolla.