Ehdota Vuoden toimintaterapeuttia 2024!

TOI nimeää ansioituneen toimintaterapeutin tänä vuonna jo 30:ttä kertaa. Toimita ehdotuksesi 15.10. mennessä!

Julkaistu 2.9.2024

Meistä toimintaterapeuteista on moneksi. Saatamme ihmisen merkitykselliseen, toimivaan arkeen. Olemme kuntoutusalan, arjen ja toiminnan asiantuntijoita. Toimimme erilaisissa tehtävissä, eri aloilla. Olemme monessa mukana ja meitä arvostetaan.

Me Suomen Toimintaterapeuttiliitossa toivomme esityksiäsi Vuoden toimintaterapeutiksi 2024. Esityksiä voivat tehdä kaikki TOIn jäsenet, joko yksin tai yhdessä kollegoiden kanssa.

Hallitus myöntää nimityksen TOIn jäsenelle, joka on edistänyt TOIn ydintehtävän toteutumista sekä omalla toiminnallaan vahvistanut toimintaterapeuttien asemaa ja lisännyt alamme tunnettavuutta yhteiskunnassa joko alueellisesti tai valtakunnallisesti. Esityksessä tulee olla esiteltynä alaa edistävä konkreettinen toiminta tai teko.

TOIssa tehtävämme on toimia toimintaterapeuttien ja toimintaterapia-alan edunvalvojana. Vaikutamme toimintaterapeuteille tärkeisiin työelämän asioihin sekä valvomme ja kehittämme suomalaista toimintaterapeuttikoulutusta. Kokoamme yhteen toimintaterapeutit ja toimintaterapeuttiopiskelijat.

Toimita ehdotuksesi Vuoden toimintaterapeutiksi 2024 perusteluineen TOIn toimistolle (toimisto@toimintaterapeuttiliitto.fi) 15.10.2024 mennessä.

TOI on nimennyt ansioituneen toimintaterapeutin jo vuodesta 1994. Vuoden toimintaterapeutti julkistetaan syysliittokokouksessa 20.11.2024.

Muokattu 3.9.2024: Alun perin tekstissä luki, että Vuoden toimintaterapeutti julkistetaan 27.10. Korjattu tekstiin, että julkistus tehdään syysliittokokouksessa 20.11.2024.

Ammattihenkilölain uudistus käynnistyi starttitilaisuudella →

TOI osallistui Sosiaali- ja terveysministeriön (STM) järjestämään sote-ammattihenkilölain uudistuksen starttitilaisuuteen 4.9. Kantamme uudistukseen on selkeä: toimintaterapeuttien tulee säilyä lain säätelyn piirissä.

Pirkanmaan hyvinvointialue käynnisti yt-neuvottelut – jukolainen pääluottamusmies tukee TOIn jäseniä →

Pirkanmaan hyvinvointialue (Pirha) on käynnistänyt henkilöstöä koskevat yt-neuvottelut. Toistaiseksi ei ole tietoa, miten neuvottelut mahdollisesti vaikuttavat TOIn jäsenistöön. TOI muistuttaa, että epäselvissä tilanteissa kannattaa ottaa yhteyttä luottamusmieheen.

Akava | Akavan asiantuntijat arvioivat budjettiriihen satoa: niukasti kasvutoimia, TKI-panostukset valonpilkku →

Akavan asiantuntijat pohtivat budjettiriihen päätöksiä ja niiden merkitystä. Riihi ei tuonut kovin paljoa uutta ja kasvutoimia olisi tarvittu lisää. Osaajapulan ratkaisut jäivät puuttumaan. Myönteistä oli esimerkiksi, että julkiset TKI-panostukset turvattiin.