Akavan ja Setan yhteinen inklusiivisuuskoulutus 5.6.2024 Teamsissa

Akava järjestää 5.6. kello 15-16 Sateenkaari työelämässä -koulutuksen Akavan jäsenliittojen jäsenille, kumppaneille ja sidosryhmille.

Julkaistu 3.6.2024

Sateenkaari työelämässä, avoin Teams-koulutus 5.6. kello 15–16

Akavan jäsenliittojen jäsenille, kumppaneille ja sidosryhmille

Järjestämme kaikille työelämän tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edistämisestä kiinnostuneille 5.6.2024 kello 15–16 Sateenkaari työelämässä -koulutuksen Teamsin välityksellä. Aihetta lähestytään erityisesti hlbtqi+-kysymysten kautta, mutta koulutus sisältää myös yleistä tasa-arvo- ja yhdenvertaisuustietoa.

Koulutuksen aiheita:

• Miten sateenkaari-ihmisillä menee työelämässä?
  • Miten jokainen voi osaltaan edistää sateenkaari-ihmisten hyvinvointia työpaikalla?
  • Millaisia erityistarpeita sukupuolivähemmistöihin kuuluvilla voi olla? Saat koulutuksesta vinkkejä työkulttuurin kehittämiseen sateenkaariystävällisempään suuntaan.

Kouluttajana toimii Setan koulutusasiantuntija Venla Suutari.

Koulutus on maksuton ja liitot voivat jakaa kutsua esimerkiksi jäsenille, luottamushenkilöille, sidosryhmille ja kumppaneille.

Akava | Akavan asiantuntijat arvioivat budjettiriihen satoa: niukasti kasvutoimia, TKI-panostukset valonpilkku →

Akavan asiantuntijat pohtivat budjettiriihen päätöksiä ja niiden merkitystä. Riihi ei tuonut kovin paljoa uutta ja kasvutoimia olisi tarvittu lisää. Osaajapulan ratkaisut jäivät puuttumaan. Myönteistä oli esimerkiksi, että julkiset TKI-panostukset turvattiin.

Tutustu uuteen suositukseen toimintaterapeuttien jatkuvan oppimisen mahdollistamiseksi! →

Suomen Toimintaterapeuttiliitto (TOI) ja Suomen Fysioterapeutit ovat julkaisseet osaamisen johtamisen suosituksen, jonka tarkoitus on edistää liittojen jäsenten jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia.

Ansiopäivärahaan suuria muutoksia syyskuussa – tämä sinun tulee tietää →

Hallituksen työttömyysturvaan tekemien leikkausten kolmas aalto astui voimaan 2.9. Keskeisin muutos on, että ansiosidonnaista päivärahaa saadakseen pitää olla entistä pidempään töissä ja päivärahan taso laskee asteittain. Päivärahan porrastuksen vaikutuksen omaan päivärahaasi voit laskea laskurilla.